05-09-14 Eerste dag in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu 05-09-14 Eerste dag in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu

05-09-14 Eerste dag in Melbourne

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jonathan & Esther

05 September 2014 | Australië, Melbourne

Eerste dag in Melbourne!
Na een dag goed slapen worden Jonathan en ik midden in de nacht wakker. Tja, ons lichaam is nog steeds op Nederlandse tijd ingesteld.
Tijd om ons hostel te verkennen. Met een gezamenlijke grote huiskamer en keuken is het een gezellig hostel. Het telt +- 50 kamers en drie appartementen. Gemiddeld verblijf van gasten in dit hostel is verdeeld tussen één week en twee jaar. Blijkbaar is het in Australië normaal om in een hostel te wonen. Ons hostel voorziet ons elke dag van gratis pannenkoeken wat uiteraard in de smaak valt. Op donderdag avonden is het gratis bier en kaas avond en op vrijdag krijgen wij een gratis BBQ.

Plan voor vandaag: rondkijken in de omgeving en onze eerste Australische dollars pinnen. Tot onze verbazing staat Queen Elisabeth op de Australische dollar afgebeeld. Niet wetende dat zij ook koningin van Australië is. (Hoe kan dat ons zijn ontgaan?)
De omgeving is mooi. Ons hostel ligt op 10 minuten lopen van het strand. Hoewel het nog geen 30 graden is, is het strand van St Kilda prachtig. Het Australische accent komt je op straat tegemoet. Mensen spreken je aan met 'Hello mate, how are you?' Jonathan en ik voelen ons gelijk thuis.

De winkels zijn klein en de prijzen van de producten te hoog!
Jonathan en ik staan verbaast. Voor 1 brood betaal je hier tussen de 5 en 7 dollar (+- 4 euro). En de chocola is nog duurder ... Tja je moet toch eten. Dan maar wat eerder opzoek naar een baan.

Door onze Jetlet is ons energie level nog niet zoals het zou moeten zijn. Na een korte wandeling naar het strand en het doen van inkopen zijn wij weer terug ons bed in gedoken.