11-09-14 Team Night Hillsong - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu 11-09-14 Team Night Hillsong - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu

11-09-14 Team Night Hillsong

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jonathan & Esther

11 September 2014 | Australië, Melbourne

Onze eerste Hillsong Team Night! Hillsong organiseert elke donderdag avond een Team Night waarin het ontmoeten, van elkaar leren en samen groot maken van God centraal staat. Muzikanten, technische mensen en creatieve mensen uit de vier kerken van Hillsong in Melbourne komen bij elkaar om van elkaar te leren.
Helaas vind Team Night plaats in de West locatie van Hillsong, wat inhoud dat wij een uur moeten reizen. Het openbaar vervoer in Melbourne is een grote uitdaging. Dit komt omdat de haltes niet in chronologische volgorde genummerd zijn. Ook wordt in de tram of bus niet aangegeven bij welke halte de bus of tram zich bevind. Dit maakt het reizen met het openbaar vervoer in Melbourne een grote uitdaging. Een tram, trein en bus verder komen wij aan in Footscray.

Bij de deur worden wij verwelkomt door vrijwilligers. Deze verwijzen ons door naar de zaal. Team Night is, in tegenstelling tot de kerkdienst, een kleine bijeenkomst. De band bestaat uit vier personen. Piano, gitaar en twee keer zang. Na een korte dienst volgt een kort woord over het leven van David. Dat David gezalfd wordt in zijn 15e levensjaar, maar vervolgens nog 15 jaar moet wachten voordat hij daadwerkelijk koning is.

Tijdens elke Team Night worden over verschillende onderwerpen een ‘masterclass’ gegeven. Jonathan koos voor de masterclass Techniek. Ik ben een masterclass in zang gevolgd. Waarbij ‘dynamiek’ en ‘naar elkaar luisteren’ centraal stond. Heerlijk om te ervaren dat zangers uit verschillende kerken elkaar tips geven en samen hun toonladders oefenen. De term ‘if you fail to prepair, prepair to fail’ wordt tijdens de avond meerdere keren herhaald. Het is duidelijk te merken dat binnen Hillsong een cultuur heerst van voorbereidingen en groei. de avond vliegt voorbij en voor dat ik het weet is de masterclass afgelopen.