29.09.14 Van berenhol tot glimmend kasteel - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu 29.09.14 Van berenhol tot glimmend kasteel - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu

29.09.14 Van berenhol tot glimmend kasteel

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jonathan & Esther

29 September 2014 | Australië, Melbourne

Ja ja, wij (als echte Nederlanders) zijn zo snel wij ingetrokken waren begonnen aan de grote schoonmaak. Eerste onze slaapkamer. Hoewel wij een tweepersoonsbed hadden gekregen van Tami, is Simon zo lief om ons van een luchtbed te voorzien. Zo hebben wij ieder (tijdelijk) een eigen bed. Na onze slaapkamer hebben wij ons gestort op de huiskamer. De eerste avond hadden wij al gelijk het interieur van onze huiskamer verandert aangezien je bij binnenkomst tegen de bank aanliep. Van huis uit hebben wij meegekregen om nooit iets in het looppad te plaatsen, dus de bank is naar de andere kant van de ruimte verplaatst. De schoonmaak middelen, waar een dikke laag stof op lag, zijn uit de kast gehaald en de dagen daarna zijn de keuken en badkamer opgefrist en tot leven gewekt. De rottende geur in de keuken was al snel verdwenen toen eenmaal de plakkerige koelkast, overvolle prullenbak en schimmelende keukenkastjes schoon waren. Ook is ons toilet weer wit i.p.v. grijs/bruin. Helaas is het nadeel van een huis delen met studenten dat schoonmaken er nog weleens bij inschiet.
Toen onze schoonmaakbeurt voorbij was en Jonathan de aanwezige lampjes in de huiskamer had gemaakt zei een van onze huisgenoten ineens: ik wist niet dat onze huiskamer zo leuke kamer kon zijn!
Een week later hield ze een feest in de vernieuwde huiskamer.

In Australië zetten veel mensen tweedehands spullen aan de weg. Op het moment dat je zo min mogelijk probeert uit te geven, worden ‘oude’ spullen die aan de straat worden gezet ineens ontzettend interessant! Toen Jonathan en ik op een avond terug liepen naar huis, kwamen wij langs een huis waarbij de eigenaar net twee bedden met matrassen, vier stoelen en twee bureaus buiten had gezet. Ja ja, dit was mijn kans om een eigen bed te bemachtigen. Dus Jonathan en ik kregen het idee om het bed, de twee matrassen, bureau en bureaustoel mee te nemen. Het idee werd omgevormd in een gratis winkelbeurt. Aangezien Jonathan en ik geen auto hebben, moesten wij ons nieuwe bed te voet naar huis dragen. Dit leidde tot een avontuur waarbij ik voor het eerst van mijn leven (letterlijk) met een bed over straat liep. Omstanders moesten lachen toen wij voorbij kwamen. Maar dat kon ons natuurlijk niets schelen. Wij hadden weer een gratis bed en bureau erbij! Eenmaal thuis gekomen hebben wij alle spullen grondig schoon gemaakt. Later die week vonden wij nog twee lampen langs de kant van de weg die wij in onze slaapkamer en de huiskamer hebben geplaatst.

Na het huis was de tuin aan de beurt. Met de weinige beschikbare middelen hebben Jonathan en ik het onkruid verwijderd, de schimmelende bank afgebroken en bij het puin gezet en de tuin opnieuw ingericht. Het enige wat nog mist is een tuinset. Wij houden dus voorlopig op straat onze ogen nog open!

ps: de foto's bij het verhaal staan op onze Facebookpagina