03.12.14 Drie maanden in Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu 03.12.14 Drie maanden in Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu

03.12.14 Drie maanden in Melbourne!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jonathan & Esther

03 December 2014 | Australië, Melbourne

Vandaag vieren wij ons eerste jubileum: drie maanden in Melbourne!
Begin september kwamen Jonathan en ik aan met niet veel meer dan elkaar en onze backpacks. Inmiddels hebben wij een huisje, werk, kerk en een hoop nieuwe vrienden.

Nu drie maanden verder staat de maand december voor de deur. Dit houdt in dat de zomer in Australië officieel is begonnen. En dat valt te merken.... De temperatuur steeg afgelopen week ineens van 20 naar 30 graden. Pff, 20 minuten in de brandende zon en mijn Europese huid begon al tekenen van verbranding te vertonen! Jonathan is inmiddels op zijn rug al aan het vervellen. Onze huisgenoten zeggen dat wij er maar aan moeten wennen. In januari zal de temperatuur namelijk oplopen tot 40 graden. Waar ik natuurlijk al naar uit zie ;) . Tijd voor een groot zwembad in ons kleine stadstuintje!

De voorbereidingen voor de feestdagen zijn inmiddels in volle gang! Het is onverwacht, maar wij mogen meehelpen met de Christmas Specials van Hillsong! Hierdoor is onze planning in december verandert van het bezichtigen van Melbourne naar het voorbereiden en oefenen van vier kerst shows. Stand van kaartverkoop: totaal uitverkocht.

Jonathan is verantwoordelijk voor de licht show en ik ben deel van een jazz-dansteam. Geweldige ervaring! Naast mijn werk en kerk oefenen wij twee à drie keer per week, wat je qua geleverde inspanning natuurlijk wel merkt! Gelukkig mogen wij tijdelijk een motor lenen van een van Jonathans collega's. Hierdoor hoeven wij niet met het openbaar vervoer te reizen.

Na het instuderen van de dansen zijn wij begonnen met het doornemen van het draaiboek. De zangers van Hillsong vormen gezamenlijk een prachtig koor. Ik sta versteld van het ongelofelijke (zang) talent binnen Hillsong. Oja, geheel onverwacht, maar bij Hillsong komt de Kerstman toch echt mee kerst vieren! Zijn slee en elven staan tijdens de kerstshows op het podium. Iets wat ik natuurlijk van huis uit niet echt gewend ben ;)

Om eerlijk op te biechten begin je na drie maanden toch een aantal dingen te missen. Uiteraard familie en vrienden. Daarnaast begint ons Nederlands ritme langzaam te verlangen naar pepernoten, kersteitjes (niet verkrijgbaar in Aussie) en mama's erwtensoep met Unox rookworst! Daarnaast kent Australië ook geen paprikachips, frikadellen of lekkere mayonaise. Ik betrap mijzelf erop dat, hoewel ik weet dat er geen paprikachips verkocht word, ik elke keer toch even kijk of deze smaak inmiddels wel in de winkel verkrijgbaar is.

Tot onze verbazing worden de Knopper koekjes hier wel verkocht. Jam jam <3. Ook Australische Heinz tomaten ketchup is een echte luxe! Qua koffie moet ik toch toegeven dat Australië het wint. Hoewel ik geen grote koffie drinker ben, is de koffie van Melbourne wel de lekkerste die ik ooit gedronken heb. Tim Tams zijn heerlijk en moeten naar mijn mening internationaal verkocht gaan worden!

Achja misschien moet ik maar eens gaan kijken of ik het een en ander kan importeren naar Australië. Dan kan ik onze huisgenoten alvast laten wennen aan onze Nederlandse snert (soep) ;)


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonathan & Esther

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 5879

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 02 September 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: