02-03-15 Laatste weken in Melbourne - Alpha cursus - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu 02-03-15 Laatste weken in Melbourne - Alpha cursus - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu

02-03-15 Laatste weken in Melbourne - Alpha cursus

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jonathan & Esther

02 Maart 2015 | Australië, Melbourne

Het is inmiddels al halverwege Maart, wat inhoud dat onze laatste maand in Melbourne is ingegaan. Afgelopen maanden hebben Jonathan en ik beide veel uren gewerkt om extra geld te verdienen voor een trip naar Adelaide en Great Ocean Road. Daarnaast zijn per februari de universiteiten weer begonnen, waardoor de Red Froggers weer actief zijn. Naast werk, Red Frogs en connectgroep zijn wij aan een nieuwe uitdaging begonnen namelijk: elke woendsdag avond Alpha cursus!

Ondanks dat wij beide gesloopt zijn door onze 12 uur durende ‘shifts’, heeft dit drukke schema ons veel nieuwe en leerzame ervaringen opgeleverd. Laten we beginnen bij het begin.

Begin februari werd door de leiders van in het kernteam van Hillsong aangegeven dat Alpha cursus weer zou gaan beginnen. Hoewel zowel Jonathan als ik beide wel eens gehoord hadden van Alpha, waren wij niet geheel bekend met deze cursus. Wij besloten om uit nieuwsgierigheid de informatie avond bij te wonen. Tijdens de informatie avond werd aan ons uitgelegd dat Alpha een cursus is voor mensen die 1. Gewoonweg nieuwsgierig zijn naar de basis beginselen van het christendom, 2. Mensen die pas een keuze voor God hebben gemaakt en graag meer over de bijbel willen leren en 3. voor mensen die al wat langer christen zijn maar graag nogmaals over de onderwerpen van Alpha willen nadenken. Zo gezegd zo gedaan, Jonathan en ik besloten om ons op te geven voor de Alpha cursus.

Een week later kwamen we erachter dat we niet als cursisten waren ingedeeld maar als tafel leiders. Woow, eerste keer Alpha en gelijk gespreksleider. Een rol waar Jonathan en ik weinig moeite mee hebben. Door Alpha zou aankomende weken onze woensdagavond er als volgt uitzien: samen eten met alle cursisten, gevolgd door een introductie video en met bijpassende vragen. Nu, kan ik eerlijk zeggen dat ik Alpha een geweldige ervaring heb gevonden. Aan mijn tafel bevonden zich mensen die afkomstig waren uit verschillende landen en ieder een eigen interpretatie hadden van God. Sommige onderbouwd vanuit het christelijk geloof, maar ook mensen die toegaven dat ze niet geloofde in god en deelnamen aan deze cursus om meer te leren over de christelijk manier van denken. Tijdens de gesprekken kon iedereen zijn zegje doen, met als belangrijkste regel dat we elkaars mening respecteerde. Een ontzettend leuke tijd brak aan waarin ik als tafelleider veel kon uitleggen over mijn achtergrond als christen, de connectie tussen geest, ziel en lichaam en mijn persoonlijke relatie met God. De meest interessante gesprekken kwamen voort tijdens het bespreken van de Heilige Geest en zijn kracht om mensen te genezen. (Mama, bedankt dat je me al vroeg hebt mee genomen naar genezingsdiensten waarin ik persoonlijk de werking van de Heilige Geest kon zien!). Ik heb tijdens Alpha veel geleerd over hoe mensen opzoek zijn naar liefde en een doel in dit leven. Zelfs mensen die aangeven dat ze geen christen zijn, zijn toch opzoek naar voldoening en acceptatie. Nu de laatste avond van Alpha over is, kijk ik met veel plezier terug op Alpha cursus en hoop ik (als ik weer terug ben ik Nederland) weer aan Alpha deel te kunnen nemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonathan & Esther

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 5896

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 02 September 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: