31.01.15 Sydney Summerfest! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu 31.01.15 Sydney Summerfest! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu

31.01.15 Sydney Summerfest!

Blijf op de hoogte en volg Jonathan & Esther

02 Februari 2015 | Australië, Sydney

De tijd vliegt letterlijk. Inmiddels zitten jonathan en ik al 5 maanden in Melbourne. Januari stond in het teken van nieuwe dingen ontdekken!

Na het doorlopen van een screening ben ik in de eerste week van januari begonnen als leider bij Hillsong Kids! Elke zondag avond heb ik het voorrecht om 20 kinderen 1,5 uur bezig te houden door hun te onderwijzen in/over de bijbel en spelletjes te doen! Mijn wereld werd vernieuwd door spellen als dogdeball, sticks and snails en burning potatoes. Naast spellen ben ik weer een ervaring rijker met de multiculturele samenleving van Melbourne. Kinderen die vloeiend mandarijns en kantonees spreken en nauwelijks Engels! Oeps, dat had ik natuurlijk niet verwacht. Gelukkig dat gekke bekken trekken een wereldwijde taal is, die alle kinderen begrijpen.

Jonathan is inmiddels begonnen als cameraman bij Hillsong. Hij heeft zijn eerste dienst gedraaid en is nu geheel op de hoogte van cameraposities en belichting.

Het hoogtepunt in de maand januari was onze reis naar Summerfest in Cackatoo Island (Sydney). Dit weekend werd georganiseerd voor jeugd tussen de 18 en 25 jaar. Cackatoo Island is een oud industrieel eiland dat tijdens de tweede wereld oorlog gebruikt werd als reparatieplaats voor vliegtuigen en boten. Inmiddels is het eiland een monument en open voor bezoekers. De grote bedrijfshallen (reparatie hallen) staan nog steeds op het eiland en kunnen worden gehuurd.

De midweek in Sydney begon gezellig. Donderdag ochtend stond als eerste op de planning: een gezamenlijke brunche om elkaar te leren kennen. Natuurlijk waar anders dan bij restaurant Nando's in het vliegveld zelf.
Tijdens de brunch werden wij voorgesteld aan onze 30 mede feestgangers en kregen wij instructies van onze reisleider.
Het plan was als volgt: vliegen naar Sydney airport, van het vliegveld in Sydney met de bus naar Sydney Harbor en vervolgens met de pond over naar Cackatoo Island. Zo gezegd, zo gedaan.

Eenmaal aangekomen in de bordinghal kregen wij te horen dat ons vliegtuig 20 minuten vertraging had. Iets wat bij onze reisleider natuurlijk niet zo goed viel, want zowel de bus als de pond stond op ons te wachten in Sydney.

De vlucht zelf verliep soepel. Eenmaal aangekomen in Sydney bleek onze buschauffeur, na het ontbreken van zijn klanten, het vliegveld alweer verlaten te hebben. Met andere woorden, extra tijd om de groep beter te leren kennen. Tot slot kregen wij te horen dat er een bommelding in Sydney Harbor was gemeld en de politie de route naar de pond had afgesloten. Met andere woorden, nogmaals wachten. De groep is hierdoor maar een bezoek gaan brengen aan de lokale supermarkt om een nieuwe lading snoepgoed in te slaan. Ondertussen berekende de reisleider een nieuwe route.

Eenmaal aangekomen op Cackatoo Island kregen wij onze slaapplaats toegewezen. In een grote hal sliepen wij met nog 40 mede feestgangers. Mannen beneden, vrouwen boven. Vervolgens kon het feest beginnen met natuurlijk Brian Houston als spreker en de Young en Free band als band. Een heerlijk weekend volgde. Met als hoogtepunt een bezoek aan Sydney Opera House en Sydney Harbor Bridge !

Zaterdag avond was het festival afgelopen. Onze reisleider had gepland dat wij nog één nacht op het eiland zouden overnachten. Met andere woorden, wij waren de enige jongeren op het eiland!! Tijd voor BBQ, gezelligheid en kattekwaat ^^.

Na drie dagen feestvieren, het eiland verkennen en zwemmen in Sydney Harbor zijn wij op zondag om 4 uur 's ochtends opgestaan om aan onze terug reis te beginnen. Veel slaap hadden wij niet gehad aangezien wij de avond daarvoor flink gefeest hadden. Om 5 uur stonden wij klaar op de kade, waar wij met een water taxi naar het vaste land werden gebracht. Al een het centrum van Sydney bij zonsopgang bekeken? Super mooi !!
Gelukkig ging de terugreis zeer goed. De bus stond al klaar om ons terug naar Sydney Airport te brengen. Het moment dat ons vliegtuig de lucht in ging, is het moment dat ik in slaap viel. Van de terugreis heb ik dus weinig gemerkt. En wat doe je als je na een weekend feesten op zondag weer terug in Melbourne komt? Juist, richting de kerk om ons enthousiasme over te brengen. Dus van Melbourne Airport met een taxi gelijk richting de kerk. 's middags zijn wij toch maar even naar huis gegaan om te slapen om vervolgens bij de avond dienst weer fris en fruitig mee te helpen!