20-03-15 Laatste weken in Melbourne - 12 Apostles - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu 20-03-15 Laatste weken in Melbourne - 12 Apostles - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu

20-03-15 Laatste weken in Melbourne - 12 Apostles

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jonathan & Esther

20 Maart 2015 | Australië, Adelaide

Nu het einde van onze tijd in Melbourne eindigt, vinden Jonathan en ik beide het nog steeds jammer dat we de 12 apostels nog niet gezien hebben. Met andere woorden: tijd voor een laatste roadtrip vanuit Melbourne ! Zo gezegd, zo gedaan. Aangezien jonathan voor Hertz (een auto verhuur bedrijf) werkt kunnen we goedkoop een auto huren. Zaterdag ochtend stappen we in de auto. De avond daarvoor heeft Tami aangegeven da ze graag mee wilt, dus we gaan gezellig met zijn drieën op stap.
De Great Ocean Road is een van de mooiste autoroutes ter wereld! De weg van meer dan 240 kilometer ligt tussen de steden Torquay (aan de oostkant) en Warrnambool (aan de westkant), beide in de staat Victoria.

In 1919 werd de aanleg van Great Ocean Road begonnen door soldaten die van de Eerste Wereldoorlog (1914-1918) terugkwamen. Ze bouwden eraan tot aan 1932. De Great Ocean Road werd gewijd aan de slachtoffers van de oorlog en is dientengevolge het grootste oorlogsmonument voor slachtoffers uit de Eerste Wereldoorlog.

Tijdens onze reis kwamen we erachter waarom deze weg de mooiste weg word genoemd. Grotendeels van de reis kijk je uit over de oceaan. Met achter elke bocht een ander spectaculair uitzicht. Daarentegen rijd je ook stukken door groene bossen en weide. Tussendoor kom je in kleine dorpjes terecht waarvan je het bestaan nauwelijks zou weten als je het niet met je eigen ogen ziet. Letterlijk 20 (oude en vervallen) huizen/boerderijen en een kleine allesverkopende supermarkt staan dicht tegen elkaar aan gebouwd. Deze mensen wonen in de middle of nowhere met een mega mooi uitzicht over de oceaan. De reis verloopt voorspoedig. Onderweg stoppen we af en toe om te genieten van het uitzicht, grote groepen met kaketoes zitten in de bomen en kangoeroes springen over de weg voor onze auto langs. Tegen het eind van de middag (na 5 uur rijden) komen we aan bij de 12 Apostels. Hele horden van toeristen lopen op en neer. Hier is een grote brug gebouwd over het water zodat je de 12 Apostels van alle kanten kan bekijken. De 12 Apostels is een formatie van 12 rotsen. Ze zijn genoemd naar de twaalf apostelen van Jezus. Helaas zijn van deze 12 rotsblokken nog maar 5 daadwerkelijk aanwezig. De andere rotsblokken zijn ingestort. Desondanks toch een mooie verschijning. 300 foto’s verder vertrekken we weer richting huis.