15.09.14 Deur aan deur verkoop ?? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu 15.09.14 Deur aan deur verkoop ?? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan & Esther TheSiblings - WaarBenJij.nu

15.09.14 Deur aan deur verkoop ??

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jonathan & Esther

15 September 2014 | Australië, Melbourne

Inmiddels zijn wij twee weken in Melbourne. Dit houdt in dat wij gaan beginnen met het opdoen van internationale werkervaring! Onze dagen worden gevuld het met zoeken naar vacatures en het schrijven van sollicitatiebrieven. Na twee dagen wordt ik gecontacteerd door een marketing bedrijf. Zij nodigen mij uit om op gesprek te komen voor een functie in hun marketing team. Yeah, een positief vooruitzicht. Hoewel de beschrijving van de functie nogal onduidelijk is en de mevrouw aan de telefoon ontzettend snel en onduidelijk praat, maak ik toch een afspraak voor een sollicitatiegesprek. Vol spanning loop ik de volgende dag het bedrijf binnen waar ik zie dat nog vier mensen in de wachtkamer zitten te wachten voor een sollicitatie gesprek. Met zijn alle worden wij naar binnen geroepen. De directeur van het bedrijf leidt het gesprek. Hoewel mijn Engels in het algemeen goed is, moet ik toch moeite doen om het snelle bedrijfsengels van deze meneer te volgen. Helaas loopt het gesprek niet zoals gehoopt. Om een lang verhaal kort te maken, moet ik om een functie te bemachtigen in het marketingteam, onderaan beginnen. Met andere woorden: deur aan deur verkopen. Hoewel ik nog nooit deur aan deur verkopen heb gedaan, is het niet mijn droombaan. Maar wie ben ik, je moet in een vreemd land toch ergens beginnen? Dus stem ik toe om de eerste weken in ieder geval geld te verdienen. De daarop volgende dagen bestaan uit het ontvangen van een sales training waarin in leer over mijn klant (een energieleverancier), het verkopen van een product d.m.v. het geven van een pitch en de manier waarop een klant overgaat tot een aankoop aan de deur. Interessante dagen, waarin ik veel leer. Na mijn training is het zover, ik mag aan het werk. De dagen daarna ben ik langs deuren gegaan. Een aantal interessante ontdekkingen doe ik op. Ten eerste zijn er mensen waarvoor ik met mijn aanbieding in energie echt geld kan besparen. Ten tweede merk ik dat mensen aan de deur vaak zo onaardig zijn, dat ik dit werk geen week langer kan doen. Kortom een leerzame ervaring dus! Die avond heb ik gelijk gemeld dat ik de week erna niet meer terug kom en ben ik vol goede moed en een salestraining opzak opzoek gegaan naar nieuwe vacature.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonathan & Esther

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 5935

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 02 September 2015

Backpacken in Australië

Landen bezocht: